Om Sørlandets hudpleieskole

Historie

Sørlandets Hudpleieskole ble etablert i 1996 av Siw Follnes (Rektor) og Randi S. Gundersen (Daglig leder). Skolen ble godkjent i Statens Lånekasse for utdanning og NKHF, Norske kosmetologer og hudterapeuters forbund.

I 2003 søkte vi om internasjonal CIDESCO-godkjenning, og det første CIDESCO- kullet ble uteksaminert våren 2004.

Skolen startet med 8 elever det første året, og har i dag kull med opp til 40 elever, fra hele Norge.

Et yrke i tiden

Hudpleieyrket er et av de raskest voksende områdene innen helse og velvære. I dag går vi mennesker på høygir store deler av døgnet og stadig flere ser nødvendigheten av å stresse ned og bare nyte opplevelsen av å bli stelt med. Mange bedrifter har knyttet til seg terapeuter som gir massasje på arbeidsplassen. Som hudpleiere kan vi tilby mange ulike behandlingsformer og jobben som hudpleier er aldri kjedelig.

Jobbmuligheter som hudpleier

Når du er ferdig med utdannelsen din har du mange muligheter:

• Hupleiesalong
  • Spa ved hoteller
  • Parfymeri (de fleste parfymerikjedene har etter hvert sett verdien av å ha hudpleiere ansatt)
  • Cruiseskip
  • Starte egen hudpleiesalong
  • Apotek
  • Selger for kosmetikk firmaer
  • Ambulerende hudpleier/massasje terapeut innen bedrifter, sykehjem o.l

Når du har tatt CIDESCO eksamen kan du jobbe i hele verden med denne godkjenningen.

Studiet er godkjent av Statens lånekasse for utdanning

HVA ØNSKER DU Å GJØRE?